ÁSANY NEJSOU TÍM, ČÍM SE ZDAJÍ BÝT

To už jste zřejmě zjistili, pokud je nějaký ten pátek cvičíte. Pokud ne, máte se na co těšit 🙂

Protažení a posílení svalů nebo bezbolestná pohyblivost kloubů je jen začátek.
Úbytek stresu, lepší soustředěnost a schopnost setrvávat v okamžiku tady a teď, pochopení a odpuštění minulosti a vyřešení (napjatých) vztahů, můžete očekávat.

A to ani nemluvím o perfektní přípravě na pránájámu a meditaci, které pak získávají úplně jiný rozměr, než když se do nich člověk pustí bez přípravy – jsou stabilnější, snadnější a přínosnější, což se projeví do ještě lepší psychické pohody a vyrovnanosti.

Spolehlivým způsobem, jak toho dosáhnout v poměrně krátkém čase ale zároveň tak, aby to bylo příjemné, je skrz cvičení ásan s principy ashtanga vinyasa jógy
– jasně dané pořadí ásan, díky kterému nemusíte řešit co cvičit
a prvky, díky kterým nemusíte řešit jak cvičit.
(Dristhi – koncentrační body, Ujjayi – specifické dýchání a Vinyasa – spojení pohybu s dechem).

Pak není šance, abyste něčeho z výše zmíněného nedosáhli.
Problém ovšem nastává ve dvou okamžicích:

1. Když se nám do cvičení nechce
2. Když ásany, na které „máme“ jsou příliš jednoduché, „nic nám nedělají“ a to nás nebaví nebo ty, které bychom chtěli dělat, jsou natolik náročné, že je (zatím) nezvládáme. Takže od celého cvičení upustíme.

Řešením na oba problémy je zjistit, jaký přínos vám osobně ásany dávají nebo by dávat mohly anebo naopak, čemu se díky jejich pravidelnému zaujímání vyhnete.

Pak je tady druhá možnost, která ale díky zodpovězení předchozí otázky přijde tak nějak sama – že si vytvoříte mininávyk: třeba že každý den uděláte ráno a před usnutím nějakou ásanu nebo jeden zjednodušený Pozdrav slunci.

A abyste to měli kompletní, jak takové zjednodušení (Pozdravu slunci a dvou náhodných ásan) může vypadat, si můžete ihned vyzkoušet sami na sobě podle dnešního videa. A pokud jsem se netrefil do těch, které si momentálně potřebujete odlehčit, v kurzu vám ukážu, jak tohle a ještě více provést s dalšími 70 ásanami.

 

Pavel Hub
Autor DVD Ashtanga Vinyasa jóga pro začátečníky a středně pokročilé
Autor online/USB kurzu Od začátku správně
15 let praxe: 6.000+ lekcí, seminářů, teambuildingových akcí a jóga víkendů
Studoval s top učiteli z Evropy, USA a Indie

Mým cílem je, abyste se cítili dobře nejen "na podložce", ale taky "mimo podložku." Abyste si každý den užili naplno, bez stresu a s náladou, kterou jen tak něco nerozhází :-)
Komentáře
  • Vyzkoušejte lekci ZDARMA

    Zbavte se bolavých zad, migrén, stresu, nespavosti nebo špatné nálady :-) Zadejte svůj email a přesvědčte se sami:

  • Přidejte se k nám na FB
  • Rubriky
  • Nejnovější příspěvky