COME AS YOU ARE

Od ledna otevírám dva kurzy jógy. Jeden pro ranní ptáčata a pro všechny kdo chtějí hned po ránu rozproudit energii na celý den (a možná i na celý týden) a druhý pro ty, kterým vyhovuje spíše večerní protažení po celodenním (a možná i celotýdenním) pracovním nasazení a mají rádi spíše poklidnější atmosféru.

„Do kurzu jsem se přihlásila, protože jsem již do něj jednou chodila a bylo to skvělé. Jógu cvičím protože mě baví a uklidňuje.“ – Petra N.

No a pak je tady třetí možnost. Pokud zvažujete můj poslední kurz pro lektory, ale datumově nebo z jiného důvodu vám to nevychází, nicméně byste si rádi střihli alespoň ásany (přínosné tělesné pozice), pránájámu (ulevující dýchací techniky) a úvod do meditace (zklidnění), pak můžete využít možnosti navštěvovat oba kurzy a viditelně urychlit nejen svůj pokrok, ale také dobrý pocit ze sebe sama.

Jedna z věcí, kterou mnoho zájemců často řeší, je pokročilost kurzu.
Mé kurzy jsou smíšené a až na jednu dvě výjimky, tomu tak vždycky bylo a bude. Samozřejmě kromě soukromých lekcí.

A musím dodat, že ani já jsem na tom na začátku nebyl jinak.
Záleží samozřejmě na založení každého, ale pokud chcete vidět pokrok brzy, je smíšený kurz tou nejlepší možností.

Nejenže zažijete a dozvíte se o věcech, ke kterým byste se na kurzu pro začínající neměli šanci dostat, ale navíc uvidíte jak může vaše praxe za nějaký čas vypadat.

Na druhou stranu, vždy se snažím být maximálně individuální, i když jde o skupinovou lekci. Protože někdo má třeba problém s lokty, někdo zase s celkovou sílou a někdo jiný například s rozsahem v rotaci.

„Podrobný popis pozice a „trénink“ pozice; Kontrola každého účastníka individuálně; byla to vlastně taková „soukromá hromadná“ lekce :-)“ – Hanka K.

Proto se taky před zahájením kurzů přihlášených ptám, co od kurzu očekávají/proč se do něj přihlásili. A na začátku lekce, jestli je daný den něco, na co se chtějí zaměřit (protažení určité partie, nějaká specifická ásana nebo třeba nějaká dýchací technika). Každý tak může ovlivnit náplň a průběh lekce.

„Do kurzu jsem se přihlásila, protože jsem neměla žádné znalosti a potřebovala jsem vedení a také pro pravidelnost, aby mě to motivovalo docházet.“ – Anna T.

Tak či tak, přijďte v rozpoložení – psychickém i fyzickém – v jakém aktuálně jste. Je škoda ochuzovat se o možnosti jen kvůli tomu, že jste někdy v minulosti nabyli určitých přesvědčení, očekávání a nároků na sebe sama.

I když to sem tam nevyjde nebo víte, že pár dnů budete na služební cestě, nikdy už nezačínáte úplně od začátku. Krom toho, vždy máte možnost si lekce nahradit.

A druhá podstatná věc je, že přece nejde o to udělat nějakou špičkovou ásanu, ale o to, umět se cítit dobře v tom, co vám tělo/situace aktuálně dovolí. Takže i když někdy cesta nevede, kudy jste si představovali, nejlepším možným řešením je prostě dát si šanci z místa kde právě jste a důvěřovat procesu. Těším se na viděnou →

Pavel Hub
Autor DVD Ashtanga Vinyasa jóga pro začátečníky a středně pokročilé
Autor online/USB kurzu Od začátku správně
15 let praxe: 6.000+ lekcí, seminářů, teambuildingových akcí a jóga víkendů
Studoval s top učiteli z Evropy, USA a Indie

Mým cílem je, abyste se cítili dobře nejen "na podložce", ale taky "mimo podložku." Abyste si každý den užili naplno, bez stresu a s náladou, kterou jen tak něco nerozhází :-)
Komentáře
  • Vyzkoušejte lekci ZDARMA

    Zbavte se bolavých zad, migrén, stresu, nespavosti nebo špatné nálady :-) Zadejte svůj email a přesvědčte se sami:

  • Přidejte se k nám na FB
  • Rubriky
  • Nejnovější příspěvky