RANNÍ LEKCE JÓGY S1E9

Utkatasana a Chaturanga dandasana – to jsou ásany, na které se zaměříme v dnešní ranní lekci.

Utkatásana má mnoho úrovní provedení – někdo se v ní předklání, jiný prohýbá záda. Já ale na lekcích rád učím úroveň s rovnými zády a podsazenou pánví. Takže žádné prohýbání, ani předklony. Proč? Za prvé, bych nerad ještě prohluboval přirozenou bederní lordózu (prohnutí páteře směrem k břichu), což se děje celodenním nadměrným zatěžováním páteře – ať už vsedě, vestoje nebo při chůzi. Pokud bych ásanu pojal jako záklon, fajn, ale zde mi jde spíše o zafixování správného držení těla a postavení pánve. A za druhé, jak říká Terri Guillemets, utkatasana je ukázkou vzdorujícího ducha – ukazuje, jak vysoko můžeme dosáhnout, přestože jsme tlačeni k zemi.

Chaturanga dandasana je pak přenesením správného držení těla do vodorovné polohy a zároveň skvělou průpravou na klik, který je základním prvkem nejen cvičení ashtanga vinyasa jógy, ale také jedním ze základních cviků cvičení s vlastní váhou. Zpevní paže břicho, záda, zápěstí a procvičí prsní svaly.

Skvělý start do nového dne!

Pavel Hub
Autor DVD Ashtanga Vinyasa jóga pro začátečníky a středně pokročilé
Autor online/USB kurzu Od začátku správně
15 let praxe: 6.000+ lekcí, seminářů, teambuildingových akcí a jóga víkendů
Studoval s top učiteli z Evropy, USA a Indie

Mým cílem je, abyste se cítili dobře nejen "na podložce", ale taky "mimo podložku." Abyste si každý den užili naplno, bez stresu a s náladou, kterou jen tak něco nerozhází :-)
Komentáře
  • Vyzkoušejte lekci ZDARMA

    Zbavte se bolavých zad, migrén, stresu, nespavosti nebo špatné nálady :-) Zadejte svůj email a přesvědčte se sami:

  • Přidejte se k nám na FB
  • Rubriky
  • Nejnovější příspěvky