VÁNOČNÍ JÓGA

Vánoce jsou období, které si každý představuje jako klidné a pohodové. Opak je pravdou. Stres a chaos je všudypřítomný a dost z nás si spíš přeje návrat k normálu. A to je škoda, nemyslíte?

Během vánočních svátků je potřeba zvládnout hektické přípravy, od shánění dárků, přes pečení cukroví a přípravu štědrovečerní večeře, až po rodinné návštěvy. Chladnou hlavu vám pomůže zachovat jóga.

V období Vánoc je nejen potřeba zklidnit svou mysl, ale také posílit imunitu. Prohřátí svalů a rozhýbání kloubů je pro vaše tělo to nejlepší, co pro něj můžete v teplotách kolem nuly udělat. Cvičením jógy zároveň dobijete své tělo tolik potřebnou energií, takže všechny předvánoční úkoly budou hračka.

Právě zachování si duševní pohody a posílení imunity jsou důvodem, proč nepřestávat pravidelně cvičit ani přes svátky. Připravte si doma příjemnou atmosféru, zapalte si svíčku, zapněte uklidňující hudbu a odbourejte stres s pomocí následujících ásan.

Savasana
Savasana je na první pohled nenáročná a na mnohé působí nudně. Ale i tato „obyčejná“ pozice má své kouzlo působící přímo na vaši neklidnou mysl.

Pozice mrtvoly je relaxační poloha v lehu na zádech, která vás dokáže zklidnit po hektickém dni. Mezi přínosy ásany patří především úleva od mírné deprese, bolesti hlavy a únavy. Zároveň zatočí s nespavostí a zklidní váš nervový systém.

Tuto hluboce relaxační pozici je vhodné praktikovat především ve chvílích, kdy jste fyzicky i psychicky unavení, což se v čase adventním může stát velmi často. Tak na ni nezapomínejte! 🙂

Tipy pro provedení

  • Uvelebte se v pozici na zádech (těhotné ženy mohou i na boku) a pokud je to nutné, podložte i hlavu a případně i kolena (smotaný ručník, deka, apod.) a ideálně se i přikryjte, aby energie zůstala v těle.
  • Vědomě uvolněte celé tělo – buďto odspoda nahoru nebo shora dolů
  • Dech nechte probíhat volně, tak jak tělo samo vyžaduje
  • Pokud je nějaká oblast těla, ve které často vnímáte blok, slabost, apod. vnímejte tuto oblast tak, jako byste dýchali přímo skrz ní a během výdechu ji nechte stále více uvolňovat a během nádechu do ní nechte pomyslně proudit energii – ti, kterým to vyhovuje, si mohou toto „cvičení“ spojit také s afirmací nebo příjemnou barvou či s představou, že leží na oblíbeném místě (vyhřátá pláž, prosluněná zahrada, apod. 🙂 )

Balasana
Balasana nebo také pozice dítěte. Při této ásaně je do mozku vyslán signál, že jste v bezpečí a vaše mysl se tak okamžitě zklidní a zmírní váš stres a úzkost. Pozice je vhodná i pro samostatné cvičení ve chvílích, kdy máte hlavu plnou nejrůznějších myšlenek.

Mezi účinky balasany patří protažení dolní části zad a otevření boků. To vaše tělo uvítá především po dlouhodobém sezení na gauči během sváteční návštěvy 🙂

Tipy pro provedení

  • Tuto pozici můžete provádět buď s koleny u sebe nebo od sebe a pažemi „odloženými“ směrem vzad nebo – pokud máte kolena od sebe – paže můžete natáhnout směrem vpřed

Při pozici dochází také ke zlepšení trávení, za což může umístění břicha na stehnech. Věřte, že díky této ásaně vám vaše trávicí soustava, plná vánočních laskomin, poděkuje.

V online kurzu „Od začátku správně“ vás kromě pozic pro prohřátí těla, čekají také cviky pro pozorovatelné zlepšení trávení a zazní také doporučení, co byste při praxi jógy určitě neměli vynechat.

 

Pavel Hub
Autor DVD Ashtanga Vinyasa jóga pro začátečníky a středně pokročilé
Autor online/USB kurzu Od začátku správně
18 let praxe: 6.000+ lekcí, seminářů, teambuildingových akcí a jóga víkendů
Studoval s top učiteli z Evropy, USA a Indie

Mým cílem je, abyste se cítili dobře nejen "na podložce", ale taky "mimo podložku." Abyste si každý den užili naplno, bez stresu a s náladou, kterou jen tak něco nerozhází :-)
Komentáře
  • Vyzkoušejte lekci ZDARMA

    Zbavte se bolavých zad, migrén, stresu, nespavosti nebo špatné nálady :-) Zadejte svůj email a přesvědčte se sami:

  • Přidejte se k nám na FB
  • Rubriky
  • Nejnovější příspěvky